Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2012 18:02 - СТОЛИЧНА ОБЩИНА ГОТВИ НОВ ТЕРОР ЗА ХОРАТА
Автор: gsgbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3209 Коментари: 5 Гласове:
2

Последна промяна: 03.02.2012 18:32


 Намеренията на Столична община да премахне месечните и тримесечни карти за една и две линии на градския транспорт, както и петдневната карта за всички линии разбуни духовете в последните дни. Столичната община се готви да отмени използването на карти за градския транспорт за една и за две линии (както и още ред други забрани, свързани с възможностите на хората да избират с какъв превозен документ да пътуват). Остава само картата от 50 лв. за цялата градска мрежа. Официалните изявления са, че цената на билета не се вдига. Формално това е така, но подобно твърдение е твърде лицемерно, защото реално месечният бюджет на хората, които ползват карти за една или за две линии, ще бъде много сериозно засегнат. Ето какво показва моята проста сметка. Цената на картата за една линия сега е 23 лв. Ако човек не ползва друго превозно средство, очевидно няма интерес да плаща повече от два пъти за карта за цялата градска мрежа. Но ако реши да пътува с билети – от и до работното си място (както е обичайният маршрут с карта за една линия) за 20 работни дни по 2 билета на ден ще трябва да купи 40 билета за месец в най-добрия случай (защото работните дни понякога са повече от 20, а някои ходят на работа и в почивните дни). Как се съотнасят 40 билета, дори и на цена по 80 ст., към сегашните 23 лв.? А ако ползващите карта за една линия в семейството са двама? Оставям настрана удобството на картата, което ти спестява търсенето на билети, дава ти възможност да се движиш и в почивните дни, както и да слизаш и се качваш многократно по маршрута си. Общинарите обясниха, че се предвиждал семеен пакет с намаление, което означавало, че ако си купиш карта от 50 лв. за цялата мрежа, ученическата карта на детето ти ще ти струва 10 вместо сегашните 20 лв. и ще плащаш 60, вместо досегашните 70 лв. За хората, които имат необходимост и си купуват карти от 50 лв., това е добра възможност, но какъв стимул е за тези, които ползват карта за една линия. Сегашните 23 лв. плюс цената на ученическата карта от 20 лв., пак е по-малко от "стимулиращите" 60.
  Липса на избор очаква и тези, които ползват карта само за метрото. Вместо сегашните 23 лева, те ще са длъжни да платят 35 лева за двете линии на метрото. Нищо, че втората линия на метрото още не е готова. Без значение е също, че човек може да иска (да има нужда и средства) да ползва само една линия. От общината обясниха, че мотивът за решението да се забранят картите за една и две линии е, че хората, които ги ползвали, били много малък процент и че разходите за отпечатването на хартиените документи били повече от приходите. Този аргумент обаче би отпаднал, ако всички карти са на електронен носител. Силно се съмнявам, че санкциите (в случая вдигането на глобата за нередовен пътник от 10 на 20 лв.) и липсата на възможности за избор ще напълнят хазната. Между впрочем, над 100 контрольори също били изпратили писмо до Столичния транспорт, в което обяснявали от личен опит, че няма да има смисъл от увеличената глоба.  Защо в 21 век опциите се ограничават вместо да се увеличават? Трябва ли да се припомня, че по света са измислени възможности за почасово таксуване на пътуващите, за пътуване само за една спирка, за пътуване според зонирането на съответното населено място и ред други възможности. За избор.
Вторият въпрос е свързан с аргумента за "малцинството", което ползвало карти за една и две линии. Ако грижата за отделния човек, за "малкия човек", за "малкия брой хора", е характерен белег на цивилизованите общества, ние очевидно сме далеч от тях. Жалкото е, че подобно мислене – "малко сте", в нашата държава съвсем не е изключение. Попитайте инвалидите, хората с редки заболявания и други "маргинали".
източник: Дневник
 








Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. noir - ~ N ~
03.02.2012 21:48
От кмет - детска учителка какво очаквате :D
цитирай
2. gsgbg - От кмет - детска учителка какво о...
04.02.2012 01:16
noir написа:
От кмет - детска учителка какво очаквате :D

не е виновна и г-жа Фандъкова. Всяко нейно решение, за да влезе в сила, трябва да бъде одобрено от Столичен общински съвет. Така че ако това безумие влезе в сила, то трябва да бъде търсена отговорност най-вече от всички общински съветници, тъй като именно те одобряват или не дадено решение. Кметът на София и на който и да било град не управлява еднолично. Иначе няма какво да се оплакваме- избрали сме този кмет и този състав на Столичен общински съвет.
цитирай
3. gsgbg - сега не съм запознат точно кой е в...
04.02.2012 01:20
сега не съм запознат точно кой е внасял това предложение, Столична община работи де факто на същия пренцип, по който работи и Народното събрание. Предложението за тези безумия може да е влязло през Комисията по транспорт и така или иначе трябва да бъде обсъдето на сесия на общинския съвет, а ако Столичен общински съвет одобри внесеното предложение, тогава не виждам какво е виновен персонално кметът. Затова нека не се нахвърляме веднага върху Фандъкова, ами да видим какво ще стане на сесия на СОС, ако не са потулили какво са решили.
цитирай
4. gsgbg - за конкретния случай мисля, че п...
04.02.2012 01:45
за конкретния случай мисля, че предложението е внесено от Столична компания за градски транспорт, като в Столична община, ако не ме лъже паметта, по правилник предложения от общинските фирми формално се внасят от името на кмета, минават през съотвената комисия към Столичен общински съвет, след което се приемат или не на сесия на Съвета.
цитирай
5. noir - ~ N ~
06.02.2012 23:55
ЦГМ - във вода газят, жадни ходят. Автобусите препълнени, хората висят по спирките, те работели на загуба. София задръстена, щото всеки квадратен сантиметър е превърнат в "синя зона". Връх на безочието и некадърността. Хвала на такива държавни служители...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gsgbg
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1161954
Постинги: 427
Коментари: 228
Гласове: 595