Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.12.2010 16:21 - ФЕЙСБУК КАТО МЕДИЯ
Автор: gsgbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1498 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 20.04.2011 18:39


             Социалната мрежа www.facebook.com може да бъде разглеждана като     една от най-мощните медии в интернет- пространството. Само българските потребители на сайта са вече над 2 милиона, което превръща социалната мрежа не само в начин за комуникация, но и в медия.

Защо все пак фейсбук да е медия?

В новия избирателен кодекс, който предстои съвсем скоро да бъде приет от Народното събрание, интернет страниците ще бъдат третирани като медия. Това показва, че не само фейсбук, но и всички интернет-страници, сайтове, блогове и прочие ще бъдат считани за част от българското медиино пространство. Това показва, , че Фейсбук не е просто място, в което безделниците си губят времето, а медия, която има висок рейтинг и потенциал.  Именно това също е доказателство, че сайтът не се използва само за поддържане на виртуалната ферма, но и като място, където повечето потребители публикуват освен препратки към интернет-медии, но и свои собствени новини и мнения. Всъщност в България все още навлиза интернет-общуването- например в Швеция най-широко разпространена е комуникацията чрез блогове и тя се използва от политическите сили по време на избори.

Интернет-медиите и в  частност фейсбук са закономерно развиващи се, тъй като повечето потребители са в активна възраст.

Медията в интернет-пространството отдавна вече не е заключена в рамките на новинарските сайтове. Вече всеки един потребител може да бъде медия. По този начин се разбива донякъде господстващото влияние на традиционните медии, дава се възможност за свобода на словото, както и за популяризиране на  събития, които  не представляват интерес на медиините компании.

Бих казал, че фейсбук е един вид обществена медия. Общественият характер на тази медия предполага да се изявят всички гледни точки, които са налице по даден проблем- нещо, които традиционните медии не винаги предлагат.

Между традиционните медии и обществото съществува т.нар. езиков конфликт. Един от основните ефекти, който се получава в резултат от действието на медиите в публичното пространство, е ефектът на усилването. Но това не е основният езиков конфликт. Традиционните медии представят събитията и анализите на език, който не винаги е достъпен за широката публика. Именно този конфликт не съществува във фейсбук и блоговете, тъй като журналистът, тоест, човекът, който стои зад един потребителски акаунт, не е от гилдията на журналистите и той говори на достъпен за него език, който е езикът на останалите потребители.

 

 image


Тагове:   фейсбук,   медия,


Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gsgbg
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1162225
Постинги: 427
Коментари: 228
Гласове: 595